Going East (NL)

Hier vind je ons (Carina & Robin) reisverslag van 04 september 2004 tot en met 24 december 2004. Robin heeft zijn verslag van de dagen hierna gepost.
De nasleep Paklijst

donderdag, oktober 07, 2004

Guangdong naar Yangshuo

Vanochtend vroeg hebben we de bus naar Yangshuo genomen. Op het busstation hadden ze tegen ons gezegd dat de reis zo'n 5 uur zou duren, dat viel wel mee dus, dachten we. Na 5 uur in de bus te hebben gereden door de bergen (het uitzicht was echt super!) was het einde in zicht, maar nee, helaas dat ging niet door. Onze buschauffeur vertelde ons (in het Chinees...) dat het nog twee uur rijden was naar Yangshuo. Het was inmiddels al zo'n half 3 in de middag. Om 4 uur maakte we nog een stop, en werd er uitgebreid gegeten (was gratis trouwens). Dat kon geen goed teken zijn. En ja hoor we hadden gelijk, het was nog zo'n 3 uur rijden. Rond 7 uur (na 10 uur rijden) kwamen we dan eindelijk aan in Yangshuo. Op het busstation werden we opgewacht door verschillende mannetjes van hotels, die maar niet van ophouden wisten toen we zeiden dat we geen interesse hadden en dat we zelf een hotel wilden zoeken. Na ze te hebben afgeschud zijn we het stadje ingelopen en zijn we op zoek gegaan naar het Bamboo Inn hotel. Na enige onderhandelingen hebben we het voor elkaar gekregen voor 6 euries per nacht te slapen. En het is zeker geen verkerde kamer, lekker groot (is eigenlijk 3-persoonskamer), eigen douche en toilet en in een zijstraatje van DE straat in Yangshuo, West Street. West street is een hele gezellige straat met heel veel restaurantjes, cafe's en uiteraard souvenirswinkeltjes. Na 10 uur in de bus (en twee zakken eierkoeken) hadden we echt super honger. We hebben bij het hotel snel even wat gegeten en zijn daarna door het stadje gaan lopen. Een van de medewerkers van het hotel was ook een gids en die heeft ons
overgehaald om aanstaande zaterdag een fietstocht te gaan maken door de countryside. Maar voor nu: slapen!!!!

Free counter and web stats